Brainflight - Eaglescience

Brainflight

Een vliegtuig besturen met behulp van hersenactiviteit

Project Brainflight heeft als doel om een systeem te creëren waar piloten leren een vliegtuig te besturen door middel van hun breinactiviteit. Het resultaat is om deze handeling zodanig te versterken dat piloten hun hogere cognitieve functies voor andere activiteiten kunnen gebruiken. Twee overkoepelende doelen voor Brainflight zijn zo tot stand gebracht. Het eerste doel is om de haalbaarheid te demonstreren en de voordelen en nadelen van het vervangen van de handmatige, gebruikelijke besturing Brain Machine Interface te bepalen in een gewone, geteste closed-loop vluchten. Het tweede doel is om het brein het vluchtvaartuig te besturen op technische gereedheid level 4 (Analytische en experimentele kritieke functies en/of karakteristieke basisimplementatie).

Het besturen van elektrische apparaten met het brein is een recent onderzoeksgebied en voornamelijk onderzocht om gehandicapte mensen te helpen, zoals patiënten met het “locked-in” syndroom of andere soorten aandoeningen die het vermogen van de patiënt om een elektrisch apparaat te besturen op de gebruikelijke manier blokkeren. Verschillende onderzoeken hebben aangetoond dat de activiteit in neuronen voldoende is om genoeg data aan te leveren om de onbekwaamheid te kunnen ontduiken, en zo een elektronisch apparaat te kunnen besturen door signalen te gebruiken die door het brein aangeleverd worden. Project Brainflight heeft een applicatie voorgesteld om deze manier van besturen te gebruiken in luchtvaartuigen, om zo mensen door middel van breinsignalen het vliegtuig te laten besturen.

“Project Brainflight heeft als doel om een systeem te creëren waarin piloten leren een vliegtuig te besturen door middel van hun breinactiviteit.”

Brainflight & Eaglescience

  • Eaglescience werkt aan Brainflight in een consortium, dat bestaat uit onze partners: 
  • Technische Universität München
  • Tekever ASDS (Portugal)
  • Fundação Dr. Anna Sommer Champalimaud en Dr. Carlos Montez Champalimaud (Portugal).

Het Brainflight onderzoeksproject is gefinancierd met ondersteuning van het Zevende Kaderprogramma van de Europese Gemeenschap onder subsidieovereenkomst nummer 308914.

Meer informatie?

News
Transport Research

Of neem contact op met:

Marc Grootjen
m.grootjen@eaglescience.nl

YOU MIGHT ALSO LIKE